Leerrichtingen

Aansluitend op de uitstroombestemming heeft het Kompas College het onderwijsaanbod als volgt georganiseerd; in de instroomklassen kunnen de leerlingen tijdens een periode van gemiddeld 6 weken een passende keuze maken voor een leerrichting. Het Kompas College streeft ernaar de leerlingen te plaatsen in een leerrichting die past bij hun toekomstperspectief en uitstroombestemming.

• Leerrichting assistent zorg & welzijn
  • Leerrichting assistent bouwen & wonen
  • Leerrichting assistent dienstverlening & facilitair
  • Leerrichting assistent horeca & voeding

Naast bovenstaande leerrichtingen beschikt het Kompas College over een arbeidstrainingcentrum voor de leerlingen met uitstroombestemming arbeid.

Het Europees Sociaal Fonds toegelicht

Het Kompas College maakt gebruik van de subsidies van het ESF. Het Europees Sociaal Fonds (ESF) is een fonds van de Europese Unie, dat er voor wil zorgen, dat leerlingen van het praktijkonderwijs door het volgen van in- en externe stages of cursussen / opleidingen een grotere kans hebben op het vinden van een baan.

Meer informatie over ESF leest u hier: